گزارش مختصری از ” اولین سمینار تخصصی کارآفرینی در صنعت تجهیزات پزشکی و آرایشی بهداشتی “

اولین رویداد با محوریت کارآفرینی در صنعت تجهیزات پزشکی و آرایشی بهداشتی در روز پنجشنبه مورخ 27 مهرماه 1402 از ساعت 8:30 صبح در دانشگاه صنعتی امیرکبیر آغاز و تا حدود ساعت 12 ادامه داشت. این نشست کارآفرینی، مهمانانی از شهرهای مختلف ایران هم داشت که بصورت آنلاین برنامه را دنبال می کردند. شرکت درمان اندیشان مرهم در این سمینار میزبان سخنرانان مطرحی همچون دکتر سید فرهنگ فصیحی، مهندس مجتبی جهانگیرپور، دکتر ناصر میرزایی و مهندس علی چگنی بود. در این گردهمایی تلاش کردیم با ایجاد یک بینش صحیح از واقعیت های کارآفرینی، فرصت ها و چالش ها به علاقه مندان کسب و کارهای شخصی مطالب ارزنده ای که حاصل چندین سال تلاش مستمر است انتقال دهیم. برنامه با سخنرانی آقای دکتر خلیلی بعنوان میزبان این رویداد با موضوع ” از ایده تا محصول” شروع شد. در بخش ابتدایی، به فرصت های شغلی و بررسی مزایا و معایب هر کدام پرداخته شد و در ادامه به روند تجاری سازی یک ایده و چگونگیِ پیمودن این مسیر تا رسیدن به بازار و فروش محصولات پرداخته شد. یکی از مهمترین نکات مطرح شده در ارائه ایشان عبارت ” مرزِ علم در صنعت! آری یا خیر؟ ” بود.

جناب آقای دکتر فصیحی، رئیس محترم پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر، رئیس مدرسه تکاپو و رئیس انجمن مهندسی صنایع ایران بعنوان دومین سخنران این برنامه صحبت کردند. محوریت سخنرانی ایشان ” معرفی، راهبردها و خدمات پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر ” بود. دکتر فصیحی در خصوص معیارهای پذیرش طرح ها و راهیابی به پارک های علم و فناوری، حمایت ها و فرصت ها نیز اطلاعات ارزشمندی در اختیار شرکت کنندگان قرار دادند. همچنین توصیه هایی در خصوص چالش های مشترک کسب و کارهای نوپا ارائه نمودند.

جناب آقای مهندس مجتبی جهانگیرپور بعنوان سومین سخنران این رویداد، صحبت های بی نظیری در خصوص چالش ها و فرصت های شغلی در صنعت تعمیرات تجهیزات تصویربرداری پزشکی داشتند. ایشان با بیش از 20 سال تجربه در صنعت تعمیرات تجهیزات تصویربرداری در ایران و کشورهای همسایه همچون عراق یکی از معدود کارشناسان خبره کشور در تعمیر دستگاه های رادیولوژی به حساب می آیند. لازم به ذکر است که ایشان دوره جامع تعمیرات دستگاه های تصویربرداری را در کمپانی فیلیپس هلند گذرانده و از این حیث در کشور بی همتا هستند. یکی از مهمترین و کلیدی ترین بخش های سخنرانی ایشان، اشاره به ” فرصت های کسب درآمد فوق العاده در تعمیر دستگاه های تصویربرداری در ایران و کشورهای همسایه” بود.

در چهارمین بخش از سخنرانی های این رویداد، جناب آقای مهندس علی چگنی از صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری مطالب ارزنده ای در خصوص حمایت های صندوق نوآوری در اختیار حضار قرار دادند. سخنرانی ایشان با عنوان ” معرفی خدمات مالی و اعتباری ” به سمع و نظر علاقه مندان به کارآفرینی رسید. از جالبترین موضوعات مطرح شده توسط ایشان، میتوان به ” انواع حمایت های مالی و غیر مالی از کسب و کارها” و ” انواع حالت های سرمایه گذاری روی کسب و کارها ” اشاره نمود.

آخرین سخنرانی این سمینار با موضوع جذاب ” صنعت کازمیتیک ” توسط جناب آقای دکتر ناصر میرزایی انجام گرفت. ایشان با بیش از 15 سال تجربه در امر مدیریت در راه اندازی کارخانه های تولید محصولات آرایشی بهداشتی همچنین چندین مورد فرمولاسیون صنعتی در حوزه زیبایی یکی از خبره های این صنعت در کشور به حساب می آیند. از نکات مورد بحث در ارائه ایشان ” تعریف دقیق کیفیت ” و ” نحوه اخذ مجوزها ” و ” چالش رقابت در این صنعت ” بود.

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است *